Les madames des gateaux


Met alle rust die vakantie met zich mee brengt ga je je soms ZO erg vervelen dat er drastische gevolgen ontstaan: ik heb mijn kamer opgeruimt. Best een nuttige bezigheid moet ik zeggen. Zo kwam ik een stapeltje oude tekeningen tegen en het leek mij wel leuk om deze even te posten. Dit is een schildering die ik ongeveer twee jaar geleden heb gemaakt. Het is gewoon plakkaat verf op een normaal papiertje maar het gaat om de voorstelling. Dit was een van de eerste keren dat ik heb geëxperimenteerd met het maken van gekke outfits en ontwerpen. Het was een soort kritiek op de manier waarop vrouwen in de maatschappij soms behandeld en afgebeeld worden (als een soort snoepjes die zomaar overal voor een beetje geld te krijgen zijn). En dat wilde ik iets sterks meegeven en daarom heb ik deze figuren zo afgebeeld. De anatomie en de stofuitdrukking klopt natuurlijk nog lang niet maar ik vond het resultaat toch wel gaaf en in ieder geval even de moeite waard om te laten zien. Mijn beeldendevormingdocent zei: "Het glazuur barst meteen van je tanden, door er alleen al naar te kijken." en dat was nou precies het gewenste effect, ik wilde alleen maar zoete, felle, rozige, taart-kleuren gebruiken. Wat mij betreft is dat in ieder geval geslaagd.