Look of the week


Gisteren heb ik voor het eerst de film Alice in Wonderland gezien. Het was een grauwe zondagavond, ik verveelde me, kortom, perfecte omstandigheden om een filmpje te kijken. De film was echt geweldig. Ik had eerst een exacte versie van het boek verwacht, dit bleek niet zo te zijn. De film gaat over Alice die na veertien jaar terug in het konijnenhol valt en daar een verwoest Wonderland aantreft. Met behulp van de witte koningin (een nieuw personage) en de Mad Hatter moet ze het leger van de Harten Koningin verslaan.
In de laatste scene waarin Alice (eenmaal terug in de realiteit) haar vader's positie als handelaar inneemt vertrekt ze naar China op een boot. Op de boot draagt ze, geheel in Victoriaanse stijl, een lange jas met daaronder een rok, deftige schoenen en een hoge kraag. De jas vind ik zelf heel leuk door de simpele details die erop zijn gemaakt en het daarom heel speciaal maken. Het winterseizoen komt er weer aan. Ik ben zelf ook druk opzoek naar een geschikte nieuwe winterjas en daarom viel deze me erg op. Hij is in de hedendaagse wereld natuurlijk totaal niet praktisch maar hij ziet er wel mooi uit. De enigszins verknipte jurk eronder is helaas een beetje jammer. Wel houd ik zelf ontzettend van hoge kragen, zeker in regen- of stormachtig weer is een hoge kraag heel fijn. Bovendien zien ze er heel vet uit!
Alle kostuums van de film samen hebben de Oscar voor Best Costume Design gewonnen. Ik wist niet dat hier een speciale Oscar voor was, maar ik vind het wel gaaf! Het hoofd van kostuums voor deze film (waarschijnlijk dus ook verantwoordelijk voor deze look) is Collen Antwood.