Style Site



Afgelopen weken telkens als ik opzoek was naar looks voor in een lookbook kwam ik langs deze site: Lookbook.nu.
Het viel mij op dat telkens als ik opzoek was naar interessante en leuke looks dat ik uitkwam op deze site. Dus na wat onderzoek bleek: Deze site is echt geweldig! Het idee van Lookbook.nu is dat mensen met een passie voor mode van over de hele wereld hun looks met elkaar kunnen delen. Iedereen maakt top tot teen foto's van zijn of haar outfit en zet deze online. Alle mensen die hierop posten hebben dus een bepaalde intresse in mode, fotografie of kunst in het algemeen. Het idee is dat je een eigen account creëert waarop je foto's van jezelf post in jou outfit. De site is toegankelijk voor iedereen en biedt enorm veel inspiratie. Er is een enorme hoeveelheid variatie door alle verschillende soorten mensen uit alle landen die hun outfits online zetten. Er zijn ongeveer twintig mensen uit Nederland die lid aijn van de site. Er is voor iedereen wel wat te zien.
Je kan elkaars outfit een "Hype" geven. Dat is hetzelfde als het knopje "Like" op facebook. De looks met de meeste "Hype"-s komen op de Hot-page. Zelf heb ik nog geen account voor deze site, maar ik denk dat ik er binnenkort snel eentje aan zal maken. Ik weet persoonlijk niet hoe al deze mensen dat doen, maar het lijkt mij behoorlijk lastig om jezelf zo mooi te fotograferen en aangezien mijn fotoskills vrij belabberd zijn, zal ik hier nog even wat op moeten vinden.