Jubileumfeest





Er waren op school een aantal leraren die dit jaar veertig jaar bij ons op school werkten en als hoofd Publiciteit was ik gevraagd het hele feest te decoreren. Het thema moest geheel seventies worden, vandaar de kleur oranje, en ik kreeg vrijwel onbeperkt budget.
(Ik heb zelf geen inkopen hoeven doen, ik vroeg iets en het werd gewoon geregeld) Dat is de macht van leraren. Het feest kon daardoor nog honderdduizend keer uitbundiger dan normaal. Er mochten ballonnen op plekken waar ik normaal nooit mag komen (hieronder bijvoorbeeld bij het negentiende eeuwse beeld van Athena, een replica gemaakt door mensen uit het Louvre) Dit maakt het extra gaaf! Maar ik moet bekennen dat het ook wel even eng was om met een enorme ladder jezelf een beetje achter dat beeld te proppen en hopen dat het niet omvalt. Vanaf half twaalf tot vijf uur zijn we met een geweldig team aan de slag gegaan en aan het einde konden we allemaal geen ballon, slinger of crêpe-papier meer zien. Tweehonderd balonnen, honderd meter crêpe-papier, meer dan twintig lampionnen en nog bergen vlaggetjes slingers waren er voor nodig, maar het resultaat was echt heel gaaf al zeg ik het zelf! Ik was verder niet bij het feest maar ik heb gehoord dat er veel positieve reacties waren dus ik vind de missie geslaagd en zeeeker voor herhaling vatbaar.