Back Home


Na een busreis van meer dan twintig uur ben ik dan eindelijk terug gekomen uit Rome. Het was echt de trip van mijn leven en ik heb zoveel dingen gezien dat het niet allemaal in 1 keer te bevatten valt. De prachtige kunst, de natuur en ook de kleren van alle Italiaanse mensen zijn echt geweldig. Een hoop vooroordelen van mij zijn uit de lucht geholpen en ik heb gezien dat deze Pasta-eters echt een geweldig gevoel voor stijl hebben en dat zowel mannen als vrouwen zichtbaar veel aandacht besteden aan hun outfit. Ik heb beelden uit de renaissance de barok en uit de klassieke periode gezien. Kerken gebouwd voor de middeleeuwen tot vele honderden jaren erna. Nog nooit zo gelachen, nog nooit zoveel moois aanschouwt. Veel foto's genomen, niet alleen van de kunst, maar juist ook van willekeurige mensen. Door het oog van de camera vallen de leuke looks juist extra op en leer je steeds beter kijken naar mensen maar ook naar de omgeving. Ik ben nu te moe om nog hele verhalen te gaan schrijven maar blijf me de komende week volgen want er valt een hele hoop te vertellen. Na een nachtelijke bus rit (fijn 24 uur met je knieën in je nek, lekker rechtop proberen te slapen en te proberen die enorme stelten van benen ergens kwijt te raken) is het nu tijd om lekker terug te gaan naar mijn eigen bed om eens fijn de binnenkant van mijn ogen te bestuderen.