Look of the week


Okee, de foto is misschien een beetje donker, maar het moge duidelijk zijn: het is een winterjas. Het winterseizoen is nu eindelijk begonnen. De dagen worden korter, alle bladeren zijn allang van de bomen ik heb het echt ontiegelijk koud! (Misschien komt dat door de veertien snikhete dagen in Rome, maar de kou hier slaat in als een bom.) De verwarming staat hier op standje tropisch, de kachel brand non stop, en ik zit hier met een enorme soepkop thee. Tijd om alle winterkleding weer te voorschijn te halen. Handschoenen, sjaals, mutsen en oorwarmers (Erg populair komende winter!!) te gaan gebruiken. Nou wil het dat, zoals ik al eerder schreef, ik al drie jaar elke winter in de zelfde zwarte schippersjas rondloop. Tijd voor een nieuwe jas, dus gisteren, als afsluiting van mijn herfstvakantie, lekker een dagje shoppen. Op zoek naar een nieuwe winterjas. De bestemming was Rotterdam en met alle respect. Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Misschien lag het aan mij, misschien lag het aan het feit dat alle winkels daar, door elkaar, onder elkaar, op elkaar, in elkaar zaten, ik kon er mijn ei niet kwijt. En tot mijn grote spijt heb ik voor het eerst in mijn leven tijdens een dag shoppen werkelijk NUL gekocht. Een zogenaamde Fashion-Faillure dus. Alle jassen waren model "Mwa" en niks sprong er echt uit. Bovendien waren veel jassen geheel trendy in millitary style, maar met mijn boots aan leek ik net op een nazi officier, en daar wordt ik liever niet mee geassocieerd. Maar toenik in de Zara kwam zag ik de bovenstaande jas hangen. De a-symmetrishce kraag stond heel vet want de rij knopen loopt ook schuin weg naar links. Iedere keer als je een knoop meer of minder open doet veranderd dus het hele model. In veel andere collecties zie je overigens ook dit a-symmetrische terug. Niet alleen in jassen maar ook in vestjes, truien en zelfs blouses. Ik heb alleen al twee zwarte jassen en deze kostte 180,-. En daar staat mijn budget momenteel niet naar. Maarja hij is wel heel leuk...