My Arts Project






De eerste module zit erop. Vandaag begint mijn toetsweek. Weer een weekje lekker hard stampen in je boeken, of ontzettend last hebben van studie ontwijkend gedrag (S.O.G.) S.O.G. is een veel voorkomende afwijking bij mensen van mijn leeftijd die vooral opspeelt op  momenten wanneer het het minst uitkomt. Zoals bepaalde dagen die hard meetellen voor je toekomst. Er zijn veel verschillende vormen van S.O.G. zoals: obsessief tv kijken, complete tv series downloaden op je computer om deze vervolgens in 1 week geheel gezien te hebben, het lezen van veel tijdschriften, maar ook bloggen en zelfs je kamer op orde brengen is een veel voorkomende vorm van S.O.G. (vooral dat laatste is een zeer ernstige vorm, men zou zelfs kunnen spreken van een terminale fase!)
Maar het einde van de module betekent ook het afronden van mijn opdracht voor Beeldende Vorming. Elke module behandelen we een ander aspect van de kunst en moeten we met dat thema een bepaalde opdracht maken. Deze keer was het thema "Kleur." Ik heb er voor gekozen een expressionistisch werk te maken. Het idee van expressionisme is om te tekenen met gevoel en om daarbij niet vast te houden aan de regels van het perspectief, waardoor de kunst vaak wat abstract wordt. Jaaa allemaal heel diepgaand. (misschien een beetje zweverig) Normaal maak ik nooit abstracte werken omdat ik dat vaak maar een vreemd zooitje vind, maar ik vond het tijd voor wat anders. Zie hieronder dus het resultaat.
Het is een soort dromerige wilde stad, met alle kleuren door elkaar.  De stad valt van de onderkant helemaal uit elkaar waarbij ook de kleuren uit elkaar vloeien. (zie je wel, het wordt toch een beetje zweverig) Ik heb alleen primaire kleuren gebruikt. Rood geel en blauw, de primaire kleuren, zijn de basis voor alle andere kleuren. Met deze kleuren kun je elke andere denkbare kleur maken. Rood met geel wordt oranje. Geel met blauw wordt groen. Blauw met rood wordt paars. En van al deze nieuwe kleuren kun je wéér nieuwe kleuren maken. En ga zo maar door.